قیمت امروز انواع گوشی موبایل در بازار مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) صادرات روغن نباتی مجاز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آیا طلافروشی‌های مشهد در عید قربان ۱۴۰۳ تعطیل هستند؟ عقب‌نشینی ۱۶.۵ هزار واحدی شاخص کل | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) هر گرم طلا در بازار مشهد چند؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) در کدام مناطق مشهد، می‌توان آپارتمان با رهن کامل ۵۰۰ میلیون تومان یافت؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های صفر ایرانی و خارجی در مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) | دنا پلاس ۹۹۰ میلیون تومان جریمه‌های سنگین در انتظار کدام مالکان است؟ دلار کاهشی شد | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم برزیلی تنظیم‌بازار در مشهد آغاز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) خراسان‌رضوی؛ سومین تولیدکننده شیر در کشور طرح تبدیل حواله خودرو دنا پلاس به تارا اتوماتیک آغاز ثبت‌نام ایران‌خودرو ویژه عید قربان با تحویل ۹۰ روزه + جزئیات (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) مروری بر اظهارات اقتصادی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در ششمین روز تبلیغات تلویزیونی آغاز پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری نیمه اول تیر از پس‌فردا (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) امتیازات ایران خودرو برای حواله‌داران پژو پارس قیمت‌های سرسام‌آور بلیت پروازهای تهران_مشهد تا هفت میلیون تومان! به دنبال شکست انحصار سراهای بزرگ لوازم خانگی در مشهد هستیم نرخ بهره بین بانکی کاهش یافت (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع گوشی سامسونگ و آیفون (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) | قیمت‌ها افزایش یافت نشست تخصصی بررسی الگوی مصرف برق در صنایع خراسان رضوی برگزار شد | انرژی پایدار، دغدغه اول صنایع استان + فیلم خرید بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خراسان‌رضوی قیمت دام زنده در بازار روز مشهد اعلام شد (۲۶ خرداد ۱۴٠۳) با ۱۰۰ میلیون تومان کجای مشهد می‌توان خانه اجاره کرد؟ (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) تشکیل حدود ۱۰ هزار پرونده خسارت خودرو در جریان سیل اخیر | خسارت تگرگ در مشهد، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان! + فیلم
سرخط خبرها

بازار گوشت رقابتی می‌شود | کاهشی‌شدن قیمت دام به‌زودی

  • کد خبر: ۲۳۰۱۲۹
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
بازار گوشت رقابتی می‌شود | کاهشی‌شدن قیمت دام به‌زودی
رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور ضمن اشاره به اینکه با ورود منظم گوشت‌های وارداتی به بازار، بازار گوشت رقابتی و قیمت‌ها کاهشی خواهد شد، از واردات دام زنده پایه پروار با ارز تالار دوم به کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، منصور پوریان با بیان اینکه عرضه بره نسبت به ماه‌های قبل بهتر شده است، گفت: افزایش عرضه دام زنده خصوصاً دام زیر یک‌سال و کاهش تقاضا منجر به کاهش قیمت دام زنده در بازار نسبت به دو هفته گذشته شده به طوری که قیمت دام زنده سبک به صورت نقد به کیلویی ۲۳۰ هزار تومان و مدت‌دار ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان و قیمت گوساله کشتاری نیز کیلویی ۱۸۵ تا ۲۰۵ هزار تومان رسیده است که طبیعتاً می‌تواند بر قیمت گوشت نیز اثرگذار باشد.

گوشت‌های وارداتی بازار را اشباع کرده است

وی افزود: معمولاً هر سال در این فصل و ماه مشابه، این کاهش قیمت صورت می‌گیرد. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که ورود گوشت‌های منجمد گوسفندی و گوساله و گوشت‌های وارداتی بازار را اشباع کرده است. یعنی ثبات و کاهش قیمتی که از اسفندماه در بازار گوشت مشاهده می‌شود، به دلیل همین واردات است.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور تصریح کرد: در حال حاضر، جمعیت دام سبک کشور ۷۲ میلیون راس می‌شود که از این میزان، ۴۲ میلیون راس مولد و ۳۰ میلیون راس بره زیر یک‌سال و کشتاری است. اگر تولید بهاره را نیز به آن اضافه کنیم، جمعیت افزایشی خواهد شد. همچنین گوساله آماده کشتار زیاد، ولی تقاضای کشتار کم است.

برای ازدیاد عرضه دام در پاییز و زمستان برنامه‌ریزی شده است

پوریان در ادامه گفت: در حال حاضر قیمت گوشت‌های منجمد موجود در بازار کمتر از ۳۰۰ هزار تومان و گوشت گرم وارداتی نیز ۳۰۰ تا ۳۷۰ هزار تومان است و هیچ کمبودی وجود ندارد. علاوه بر آن تصمیم جدیدی در خصوص پروار گوساله‌ها در دامداری‌ها گرفته شده است که با اجرای این تصمیم، در ماه‌های پاییز و زمستان نیز با ازدیاد عرضه مواجه خواهیم شد.

مراقب باشیم دامداران دچار ضرر و زیان نشوند

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: در کنار این افزایش عرضه و کاهش قیمت باید به دام مازاد دامداران نیز توجه شود و مانند مرغ مازاد مرغداران، شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به خرید این دام‌های مازاد اقدام کند. همچنین باید صادرات نیز در دستورکار قرار گیرد تا دامداران دچار آسیب نشوند.

وی با بیان اینکه گوشت به صورت فراوان در بازار وجود دارد و بازار اشباع شده است، گفت: در مرحله اول، برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای بود که این کالای پروتئینی به‌وفور در بازار موجود شود. اما مرحله دوم مکانیسم تعیین قیمت است. در بحث واردات، قیمت‌ها مشخص و ثابت است. در بحث تولید داخل اما برنامه‌ریزی‌ها در جهت کاهش قیمت و رقابتی‌شدن بازار خواهد بود.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور با تاکید بر اینکه هزینه تولید گوشت داخلی بالاست، گفت: قطعاً بازار در روز‌های آینده رقابتی خواهد شد. چون گوشت وارداتی در بازار زیاد است. همچنین با رسیدن واردات لاشه به بیش از ۴۰۰ تن، شاهد کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت هر کیلو گوشت تولید داخل خواهیم بود. از طرفی قرار است واردات دام زنده پایه پروار با ارز تالار دوم نیز انجام شود که قطعاً در کاهش قیمت دام موثر خواهد بود.

منبع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->